Afbeelding

Winkelbeleving

3 Okt

Winkelbeleving

Op Oxford Street in Londen heb je enorm veel winkels. Hoe onderscheid je nou jezelf van andere winkels?! Dit vraagt erg veel creativiteit. Twaalf jonge designers kregen een eigen etalage om in te richten. Deze etalage van Selfridge’s die ingericht was door design duo Adam Towner en Katy Rosewarne viel mij gelijk op omdat het lijkt alsof er echt geleefd wordt, er zoveel staat dat je de tijd moet nemen om te kijken en het sfeer uitstraalt. Winkelen wordt steeds meer een beleving. Je moet wat te zien, te doen en te ervaren hebben. ‘Knuffelwinkels’ zijn hier een goed voorbeeld van zoals the darling in de 9straatjes. Dit zijn vaak wat kleinere winkels met een speciaal aanbod. Producten worden op andere manieren gepresenteerd of gecombineerd. Zo heb je bijvoorbeeld een winkel gecombineerd met een kapsalon, wordt er in een winkel ook zelf kleding gemaakt en kan je cupcakes eten. De meeste mensen die naar deze winkels komen hebben van te voren niet specifiek iets nodig. Ook websites onderscheiden zich van elkaar. Een goed voorbeeld van een website met belevenis is; viktor-rolf.com/, je komt daar als het ware een kamer in.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: